11 października bibliotekarki szkolne rozpoczęły realizację projektu edukacyjnego, którego celem jest wspieranie uczniów w ich rozwoju oraz promowanie czytelnictwa. Cele projektu nawiązują do „Programu wychowawczo-profilaktycznego w Zespole Szkół Morskich”. We współpracy z wychowawcami klas wykorzystamy zasoby biblioteki szkolnej do przeprowadzenia zajęć w każdym z oddziałów. Zapraszamy do lektury sprawozdań 🙂

Temat spotkania: „Zainteresowania i predyspozycje zawodowe.”

Cel: czytanie i praca z tekstem literatury fachowej z dziedziny doradztwa zawodowego wspiera uczniów w rozpoznaniu swoich zainteresowań i predyspozycji zawodowych

Zadanie uczniów polegało na utożsamieniu się z którymś z typów osobowości zawodowych, a następnie sprawdzenie (w formie testu), czy ta samoocena była trafna. Język przygotowanych materiałów był trudny,

ale uczniowie  wraz z wychowawcą – p. Adamem Sondlem – świetnie dali sobie radę z trudnym testem. Przy okazji omawiania wyników zastanowiliśmy się też, dlaczego uczniowie wybrali kierunek kształcenia technik informatyk. Okazało się, że uczniowie mają różne zainteresowania i oczekiwania od tego kierunku kształcenia. Wszyscy byliśmy zgodni co do tego, że w dzisiejszych czasach dokształcanie się jest konieczne, zgodnie z hasłem „uczymy się przez całe życie”.

Uczniowie mieli okazję wypowiedzieć się, jakie są ich ulubione dziedziny informatyki – odpowiedzi padały różne od projektowania gier do programowania. Staraliśmy się też  odgadnąć, jakie zainteresowania mają niektórzy uczniowie i czy mają one związek z zawodem informatyka.

Dziękuję wychowawcy i uczniom za ciekawą lekcję 🙂

 

W trakcie zajęć uczniowie zrealizowali następujące zadania z „Programu wychowawczo-profilaktycznego”:

  1. Sprawnie komunikuje się w języku polskim, korzysta ze źródeł książkowych oraz multimedialnych, swobodnie wyraża swoje myśli i przeżycia
  2. Potrafi dokonać samooceny
  3. Umie wyrażać swoje poglądy, dążenia

Zajęcia prowadziła i opracowała sprawozdanie: Iwona Świerszcz