hello world!

Zadanie 2: Remont i modernizacja salek lekcyjnych nr 11, 42 – jako adaptacja na potrzeby salki komputerowej

10 lipca 2024

Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Zadanie 2: Remont i modernizacja salek lekcyjnych nr 11, 42 – jako adaptacja na potrzeby salki
komputerowej
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Zespół Szkół Morskich im. E. Kwiatkowskiego w Świnoujściu
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000144785
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Jana Sołtana 2
1.5.2.) Miejscowość: Świnoujście
1.5.3.) Kod pocztowy: 72-602
1.5.4.) Województwo: zachodniopomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL428 - Szczeciński
1.5.7.) Numer telefonu: +48 91 321 62 87
1.5.8.) Numer faksu: +48 91 321 62 87
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: [email protected]
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zsm.edu.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych -
jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Zadanie 2: Remont i modernizacja salek lekcyjnych nr 11, 42 – jako adaptacja na potrzeby salki
komputerowej
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-a306c12c-e422-490a-a625-35335d60da80
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00406920
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-07-10
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00280692/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.1 Modernizacja budynku szkoły wraz z termomodernizacją
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94
ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków
Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Ogłoszenie nr 2024/BZP 00406920/01 z dnia 2024-07-10
2024-07-10 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu -
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy - Roboty
budowlane

Ogłoszenie nr 2024/BZP 00406920/01 z dnia 2024-07-10

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-a306c12c-e422-490a-a625-35335d60da80
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji
elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie
komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Ofertę i
oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, składa się, pod rygorem nieważności w formie
elektronicznej (tj. przy użyciu kwalifikowanego podpisu elektronicznego) lub w postaci
elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym;

  1. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi
    posiadać konto podmiotu
    „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont oraz zasady
    i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny
    na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacja zamieszczona w zakładce „Centrum
    Pomocy";
  2. Przeglądanie i pobieranie publicznej treści dokumentacji postępowania nie wymaga posiadania
    konta na Platformie e-Zamówienia ani logowania.
  3. Sposób sporządzania i przekazywania dokumentów elektronicznych lub dokumentów elektronicznych
    będących kopią elektroniczną treści zapisanej w postaci papierowej (cyfrowe odwzorowania) musi być
    zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z 30 grudnia 2020 r. w
    sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów
    elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia
    publicznego lub konkursie (zw. dalej „Rozporządzeniem w sprawie wymagań dla dokumentów
    elektronicznych”).
  4. Dokumenty elektroniczne, o których mowa w § 2 ust. 1 Rozporządzenia w sprawie wymagań dla
    dokumentów elektronicznych, sporządza się w postaci elektronicznej, w formatach danych określonych
    w przepisach rozporządzenia Rady Ministrów z 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram
    Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci
    elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (zw. dalej
    „Rozporządzeniem w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności”), z uwzględnieniem rodzaju
    przekazywanych danych i przekazuje się jako załączniki. W przypadku formatów, o których mowa w art.
    66 ust. 1 ustawy, ww. regulacje nie będą miały bezpośredniego zastosowania;
  5. Informacje, oświadczenia lub dokumenty, inne niż wymienione w § 2 ust. 1 Rozporządzenia w
    sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych, przekazywane w postępowaniu sporządza się w postaci
    elektronicznej:
    a) w formatach danych określonych w przepisach Rozporządzenia w sprawie Krajowych Ram
    Interoperacyjności (i przekazuje się jako załącznik) lub
    b) jako tekst wpisany bezpośrednio do wiadomości przekazywanej przy użyciu środków komunikacji
    elektronicznej (np. w treści
    „Formularza do komunikacji”).
  6. Jeżeli dokumenty elektroniczne, przekazywane przy użyciu środków komunikacji elektronicznej,
    zawierają informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16
    kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji wykonawca, w celu utrzymania w poufności tych
    informacji, przekazuje je w wydzielonym i odpowiednio oznaczonym pliku, wraz z jednoczesnym
    zaznaczeniem w nazwie pliku „Dokument stanowiący tajemnicę przedsiębiorstwa”;
    Pozostałe w SWZ.
    3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego
    modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
    3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
    3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
    polski
    3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zamawiający, realizując nałożony na administratora obowiązek
    informacyjny wobec osób fizycznych – zgodnie z art. 13 i 14 RODO – informuje, że:
    1) Administratorem danych osobowych jest Zespół Szkół Morskich, ul. Jana Sołtana 2, 72-602
    Świnoujście,
    2) Inspektorem ochrony danych osobowych w Zespole Szkół Morskich jest p. Małgorzata Kurek,
    3) kontakt z administratorem danych osobowych oraz Inspektorem ochrony danych osobowych możliwy
    jest pod adresem mailowym: [email protected],
    4) osobie fizycznej, której dane dotyczą przysługuje prawo żądania od administratora dostępu do
    danych osobowych, do ich sprostowania, ograniczenia przetwarzania, na zasadach określonych w RODO
    oraz w innych obowiązujących w tym zakresie przepisów prawa,
    5) pełna treść klauzuli informacyjnej dotyczącej obowiązków administratora danych osobowych
    dostępna jest na stronie internetowej: https://www.zsm.edu.pl/ochrona-danych-osobowych/
    6) dane osobowe będą przetwarzane w celu:
    a) zawarcia umowy i prawidłowej realizacji przedmiotu umowy,
    b) przechowywania dokumentacji na wypadek kontroli prowadzonej przez uprawnione organy i podmioty,
    c) dane osobowe będą przetwarzane przez okres realizacji zadania inwestycyjnego, o którym mowa w §1
    ust. 1 umowy do dnia przekazania dokumentacji do archiwum, a następnie jej zbrakowania, okres
    rękojmi i gwarancji, przez okres niezbędny do

2024-07-10 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu -
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy - Roboty
budowlane

Ogłoszenie nr 2024/BZP 00406920/01 z dnia 2024-07-10

dochodzenia roszczeń i obrony swoich praw z tytułu realizacji umowy oraz przez okres archiwizacji
zgodny z rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji
kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu
działania archiwów zakładowych.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZSM-2/802/2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego
postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 220000 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu
zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Wykonanie kompleksowego remontu pomieszczeń salek lekcyjnych nr 11 oraz 42 – jako remontu i
adaptacji salki na potrzeby lasy informatycznej na wzór istniejących salek informatycznych (do
okazania na wizji lokalnej) w budynku szkoły Zespołu Szkół Morskich w Świnoujściu z wszelkiego
rodzaju instalacjami tranzytowymi, przepięciami, podłączeniami, regulacjami, obróbkami i
odtworzeniami niezbędnymi do właściwego i samodzielnego funkcjonowania przebudowywanego i
remontowanego fragmentu obiektu budowlanego, a w szczególności:

  • 100% zakresu prac rozbiórkowych elementów budowlanych oraz istniejących instalacji, segregacji i
    utylizacji urobku z rozbiórek i demontaży;
  • 100% zakresu prac wykończeniowych i instalacyjnych, białych montaży;
  • zakres prac towarzyszących, remontowych i modernizacyjnych polegających na wykonaniu
    wskazywanych, w trakcie realizacji zadania, przez Zamawiającego lub Nadzór Inwestorski
    kompleksowych robót;
  • demontaże i ponowne montaże elementów instalacji lub wyposażenia, wyniesienie i wniesienie mebli
    i elementów technologii przed i po wykonaniu robót remontowych;
  • zakres prac związanych z wymianą elementów stolarki okiennej (wyłącznie w salce 11 na wzór salki
    sąsiedniej z wykonaniem w linii elewacji zaniżenia, murku oporowego jako naświetla), prac
    instalacyjnych, prób, pomiarów, dokumentacji budowy warsztatowej i powykonawczej niezbędnych do
    samodzielnego funkcjonowania obszaru remontowanych pomieszczeń;
  • wykonanie zabudowy istniejących pionów instalacyjnych lub ich ukrycie w ścianach;
  • wykonanie wewnętrznych parapetów, obróbek ościeżnic i pozostałych punktów styków oraz połączeń
    elementów nowych i wykonywanych włącznie z dopasowaniem posadzek istniejących i wykonywanych, w
    przypadku połączenia posadzek/zakresów wzdłuż korytarza – wykonać łagodne przejście/łączenie
    poziomów;
    4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
    4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
    45453000-7 - Roboty remontowe i renowacyjne
    45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
    4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
    4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2024-08-28
    4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
    4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub
    roboty budowlane: Tak
    4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty
    budowlane: 16. Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7
    ustawy Pzp, tj. zamówień uzupełniających możliwych do udzielenia w okresie 3 lat od dnia udzielenia
    zamówienia podstawowego dotychczasowemu wykonawcy robót budowlanych, a polegających na powtórzeniu
    podobnych robót budowlanych.
    4.3.) Kryteria oceny ofert
    4.3.1.) Sposób oceny ofert: Kryteria oceny ofert

2024-07-10 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu -
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy - Roboty
budowlane

Ogłoszenie nr 2024/BZP 00406920/01 z dnia 2024-07-10

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: 2) okres rękojmi i gwarancji (RG)
4.3.6.) Waga: 20,00
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: 3) wysokość kary umownej za każdy dzień zwłoki w wykonaniu przedmiotu
umowy (K)
4.3.6.) Waga: 20,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub
stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak 5.2.) Fakultatywne podstawy
wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
1) sytuacji ekonomicznej lub finansowej. Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawcy
wykażą, że posiadają środki finansowe lub posiadają zdolność kredytową w wysokości co najmniej
100.000,00 zł;
2) zdolności technicznej lub zawodowej. Warunek zostanie spełniony, jeżeli wykonawcy wykażą, że:
a) w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia
działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonali co najmniej dwie roboty budowlane o wartości co
najmniej 100.000,00 zł brutto każda. Za jedną robotę budowlaną Zamawiający uzna budowę, przebudowę
lub remont obiektu kubaturowego (tj. budynku lub innego obiektu budowlanego, któremu można
przypisać parametr objętości), w zakres której wchodziły co najmniej roboty branży
ogólnobudowlanej, branży sanitarnej i branży elektrycznej, bez określania udziału wartości tych
robót w całkowitej wartości roboty budowlanej. Przeliczanie walut obcych na złote polskie przy
ocenie spełniania warunków udziału w postępowaniu odbywać się będzie według średniego kursu waluty
obcej ogłoszonego przez Narodowy Bank Polski w dniu wszczęcia postępowania.
b) dysponują lub będą dysponować minimum po jednej osobie, która będzie faktycznie uczestniczyć w
wykonywaniu zamówienia, o niżej opisanych kwalifikacjach na każde z poniżej wymienionych stanowisk:
1) Kierownik budowy:

  • posiadający uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, tj. do
    kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń;
  • posiadający co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego w pełnieniu funkcji kierownika budowy
    nabyte przed upływem terminu składania ofert.
    2) Kierownik robót branży sanitarnej:
  • posiadający uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, tj. do
    kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i
    urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń;
  • posiadający co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego w pełnieniu funkcji kierownika robót
    branży sanitarnej nabyte przed upływem terminu składania ofert;
    3) Kierownik robót branży elektrycznej:
  • posiadający uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, tj. do
    kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i
    urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń;
  • posiadający co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego w pełnieniu funkcji kierownika robót
    branży elektrycznej nabyte

2024-07-10 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu -
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy - Roboty
budowlane

Ogłoszenie nr 2024/BZP 00406920/01 z dnia 2024-07-10

przed upływem terminu składania ofert;
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak 5.6.)
Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1.
Oświadczenia wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu

  • składane wraz z ofertą:
    1) oświadczenie wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu – według wzoru stanowiącego
    załącznik nr 3 do SWZ;
    2) oświadczenie wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 108 ust. 1
    ustawy Pzp, art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp oraz w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r.
    o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz
    służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U z 2022 r., poz. 835) – według wzoru
    stanowiącego załącznik nr 2 do SWZ.
    1a. Oświadczenie wykonawcy, składane na żądanie Zamawiającego, w celu potwierdzenia braku podstaw
    wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu - oświadczenie wykonawcy o aktualności informacji
    zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, w zakresie podstawy
    wykluczenia z postępowania, o których mowa w art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, dotyczących zawarcia
    z innymi wykonawcami porozumienia mającego na celu zakłócenie konkurencji na podstawie § 3
    rozporządzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020r. w sprawie
    podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać
    zamawiający od wykonawcy (Dz. U. z 2020r. poz. 2415 z późn. zm.).
    1b. Przepisu, o którym mowa w pkt 1a można nie stosować w przypadku, gdy w postępowaniu zostanie
    złożona tylko jedna oferta.
    5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w
    postępowaniu: 2.
    Podmiotowe środki
    dowodowe, składane na żądanie Zamawiającego, w celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę
    warunków udziału w postępowaniu:
    1) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres
    prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości (w
    złotych brutto), daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały
    wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane
    należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez
    podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn
    niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty.
    Jeżeli wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych, wykonywanych
    wspólnie z innymi wykonawcami, wykaz dotyczy robót budowlanych, w których wykonaniu wykonawca ten
    bezpośrednio uczestniczył - § 9 ust. 3 pkt 1 rozporządzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z
    dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub
    oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy (Dz. U. z 2020 r. poz. 2415 z późn. zm.);
    2) informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzająca wysokość
    posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 3
    miesiące przed jej złożeniem;
    3) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, odpowiedzialnych
    za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich uprawnień (z podaniem daty i
    pełnej nazwy oraz podstawy prawnej ich wydania), doświadczenia (wykonane zamówienie, pełniona
    funkcja i okres pełnienia powierzonej funkcji (od m-c/rok - do m-c/rok)) oraz informacją o
    podstawie do dysponowania tymi osobami.
  1. Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia podmiotowych środków dowodowych, które Zamawiający
    posiada, jeżeli wykonawca wskaże te środki oraz potwierdzi ich prawidłowość i aktualność (wzór
    oświadczenia zawarty we wzorze formularza oferty).
  2. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, składa,
    wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji
    niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy
    potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych
    podmiotów (art. 118 ust. 3 ustawy Pzp) - według wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do SWZ.
  3. Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa w pkt 4, potwierdza, że stosunek
    łączący wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych
    zasobów oraz określa w szczególności:
    1) zakres dostępnych wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby;
    2) sposób i okres udostępnienia wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu
    udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia;
    3) czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego wykonawca polega w
    odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych
    lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą.
    5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
    5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
  4. Zamawiający wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w
    wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych środków dowodowych,
    aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych, o których mowa w pkt 1a i 2 (art. 274
    ust. 1 ustawy Pzp).
  5. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenia, o których mowa
    w pkt 1, składa każdy z wykonawców (dotyczy także wspólników spółki cywilnej). Oświadczenia te
    potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w
    jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu (art. 125 ust. 4
    ustawy Pzp).
  6. W odniesieniu do warunków dotyczących kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy
    wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia (dotyczy także wspólników spółki cywilnej) mogą
    polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do
    realizacji których te zdolności są wymagane. W takim przypadku, wykonawcy wspólnie ubiegający się o
    udzielenie zamówienia, dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które (prace) roboty
    budowlane, dostawy lub usługi, wykonają poszczególni wykonawcy (art. 117 ust. 4 i 5 ustawy Pzp).

2024-07-10 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu -
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy - Roboty
budowlane

Ogłoszenie nr 2024/BZP 00406920/01 z dnia 2024-07-10

  1. Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby,
    przedstawia, wraz z oświadczeniami, o których mowa w pkt 1, także oświadczenia podmiotu
    udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu na podstawie art.
    108 ust. 1 ustawy Pzp, art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp oraz w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13
    kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na
    Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 507), jak
    również odpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu, w zakresie, w jakim wykonawca
    powołuje się na jego zasoby (art. 125 ust. 5 ustawy Pzp).
  2. W zakresie nieuregulowanym niniejszym dokumentem, zastosowanie mają m.in. przepisy
    rozporządzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020r. w sprawie
    podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać
    zamawiający od wykonawcy (Dz. U. z 2020r. poz. 2415 z późn. zm.) oraz rozporządzenia Prezesa Rady
    Ministrów z dnia 30 grudnia 2020r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz
    wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w
    postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020r. poz. 2452).
    SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:

  1. Wykonawca przystępujący do postępowania jest zobowiązany wnieść wadium w kwocie 2.000,00 zł
    (słownie: dwa tysiące złotych).
  2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu
    terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz
    ust. 2 ustawy Pzp.
  3. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku formach wskazanych w art. 97 ust. 7 ustawy Pzp:
    1) pieniądzu;
    2) gwarancjach bankowych;
    3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
    4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9
    listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2024 r.
    poz. 419).
  4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego nr: 64
    1010 1599 0527 0613 9120 0000 z dopiskiem na przelewie: Wadium do przetargu – nr sprawy:
    ZSM-2/802/2024. Wadium musi wpłynąć na wskazany rachunek bankowy Zamawiającego najpóźniej przed
    upływem terminu składania ofert (decyduje data wpływu na rachunek bankowy Zamawiającego).
  5. Wadium wnoszone w formie poręczenia lub gwarancji należy załączyć do oferty w oryginale w
    postaci dokumentu elektronicznego podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez wystawcę
    dokumentu i powinno zawierać następujące elementy:
    1) nazwę dającego zlecenie (wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego),
    gwaranta/poręczyciela oraz wskazanie ich siedzib. Beneficjentem wskazanym w gwarancji lub
    poręczeniu musi być Zamawiający;
    2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem, (nazwa oraz numer
    przedmiotowego postępowania);
    3) kwota gwarancji/poręczenia;
    4) termin ważności gwarancji/poręczenia (nie krótszy niż termin związania ofertą, z zastrzeżeniem,
    iż pierwszym dniem związania ofertą jest dzień składania ofert);
    5) zobowiązanie gwaranta do zapłacenia całej kwoty gwarancji/poręczenia nieodwołalnie,
    bezwarunkowo, na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego, w okolicznościach określonych w art. 98
    ust. 6 ustawy Pzp, bez potwierdzania tych okoliczności.
  6. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający wymaga,
    aby gwarancja lub poręczenie obejmowała swą treścią (tj. zobowiązanych z tytułu gwarancji lub
    poręczenia) wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub aby z jej
    treści wynikało, że zabezpiecza ofertę wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia
    (konsorcjum).
  7. W przypadku, gdy wykonawca nie wniósł wadium lub wniósł w sposób nieprawidłowy lub nie
    utrzymywał wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złożył wniosek o zwrot
    wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, Zamawiający odrzuci ofertę na
    podstawie art. 226 ust. 1 pkt 14 ustawy Pzp.
  8. Zamawiający dokona zwrotu wadium na zasadach określonych w art. 98 ust. 1–5 ustawy Pzp.
  9. Złożenie wniosku o zwrot wadium, o którym mowa w art. 98 ust. 2 ustawy Pzp, powoduje rozwiązanie
    stosunku prawnego z Wykonawcą wraz z utratą przez niego prawa do korzystania ze środków ochrony
    prawnej, o których mowa w Dziale IX ustawy Pzp
  10. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami na podstawie art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.
    6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
    6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
    zamówienia:
  11. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenia, o których mowa
    w pkt 1, składa każdy z wykonawców (dotyczy także wspólników spółki cywilnej). Oświadczenia te
    potwierdzają brak podstaw wykluczenia

2024-07-10 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu -
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy - Roboty
budowlane

oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje
spełnianie warunków udziału w postępowaniu (art. 125 ust. 4 ustawy Pzp).

  1. W odniesieniu do warunków dotyczących kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy
    wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia (dotyczy także wspólników spółki cywilnej) mogą
    polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do
    realizacji których te zdolności są wymagane. W takim przypadku, wykonawcy wspólnie ubiegający się o
    udzielenie zamówienia, dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które (prace) roboty
    budowlane, dostawy lub usługi, wykonają poszczególni wykonawcy (art. 117 ust. 4 i 5 ustawy Pzp).
    6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał
    przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
    SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
w załączniku do SWZ.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z
realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2024-07-25 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: 1. Ofertę należy złożyć za pośrednictwem formularza do złożenia,
zmiany, wycofania oferty dostępnego na e-Zamówienia.gov.pl.
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-07-25 10:10
8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-08-22
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

  • przez „uprawnienia budowlane” zamawiający rozumie uprawnienia budowlane, o których mowa w ustawie
    Prawo budowlane oraz w Rozporządzeniu Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w
    sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie
    (Dz. U. z 2019 r., poz. 831) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie
    uprzednio obowiązujących przepisów prawa lub odpowiednich przepisów obowiązujących na terenie
    kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, uznanych przez właściwy organ,
    zgodnie z ustawą z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w
    państwach członkowskich Unii Europejskiej ((t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 334).
  • Zamawiający na etapie składania i oceny ofert nie wymaga, aby osoby posiadające uprawnienia
    budowlane, a będące obywatelami państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej
    oraz państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – stron umowy o
    Europejskim Obszarze Gospodarczym, poza legitymowaniem się posiadaniem uprawnień budowlanych
    zdobytych poza terytorium Polski, musiały dysponować odpowiednią decyzją o uznaniu kwalifikacji
    zawodowych lub w lub w przypadku braku decyzji o uznaniu kwalifikacji zawodowych, by spełniły
    wymagania, o których mowa w art. 20a ust. 2-6 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach
    zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 551), dotyczące
    świadczenia usług transgranicznych, tj. aby uzyskały one tymczasowy wpis na listę członków
    właściwej izby samorządu zawodowego.
  • na podstawie art. 104 ustawy Prawo budowlane osoby, które, przed dniem wejścia w życie ustawy,
    uzyskały uprawnienia budowlane lub stwierdzenie posiadania przygotowania zawodowego do pełnienia
    samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, zachowują uprawnienia do pełnienia tych funkcji
    w dotychczasowym zakresie.
  • zakres uprawnień budowlanych należy odczytywać zgodnie z treścią decyzji o ich nadaniu i w
    oparciu o przepisy będące podstawą ich nadania. W celu uniknięcia wątpliwości zaleca się podanie
    daty wydania uprawnień i dokładne cytowanie zakresu uprawnień z posiadanego zaświadczenia.
  • wszystkie osoby przewidziane do realizacji zamówienia muszą biegle posługiwać się językiem
    polskim. W przeciwnym wypadku wykonawca udostępni wystarczającą ilość tłumaczy, wykazujących
    znajomość języka technicznego w zakresie terminologii budowlanej, we wszystkich specjalnościach
    występujących przy realizacji zamówienia.
  • Ilekroć w treści SWZ jest mowa o:
    „budowie lub przebudowie lub remoncie” - należy przez to rozumieć budowę lub przebudowę lub remont
    w rozumieniu ustawy Prawo budowlane;
    „kierowniku budowy” lub „kierowniku robót” - należy przez to rozumieć kierownika budowy lub
    kierownika robót w rozumieniu ustawy Prawo budowlane;
    O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na podstawie:
  • art. 108 ust. 1 ustawy Pzp;
    oraz w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie
    przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego.
    Ogłoszenie nr 2024/BZP 00406920/01 z dnia 2024-07-10
    2024-07-10 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu -
    Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy - Roboty
    budowlane

Kontakt

Zespół Szkół Morskich
ul. Sołtana 2
72-602 Świnoujście
tel. (91) 321-62-87
tel. kom. +48 530-701-224
fax.(91) 321-61-00


Internat
tel.kom.+48 531-82-36-19
tel.(91) 321-51-89
internat.zsm.edu.pl
[cn-social-icon]

Partnerzy

Logo Rzeczpospolita PolskaLogo Unia EuropejskaLogo Fundusze EuropejskieLogo Pomorze ZachodnieNarodowy program Rozwoju Czytelnictwa 2.0
Computart.pl