hello world!

Zadanie 2: Kompleksowy remont klatki schodowej B w osiach (IV-V)/(A-B)

17 czerwca 2024

Numer sprawy: ZSM-2/708/2024
Identyfikator postępowania: ocds-148610-661fed04-2cac-11ef-86d2-4e696a6d8c25
SPECYFIKACJA
WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
ZAMAWIAJĄCY:
Zespół Szkół Morskich,
ul. Jana Sołtana 2, 72-602 Świnoujście
ZAPRASZA DO ZŁOŻENIA OFERTY
W POSTĘPOWANIU PROWADZONYM W TRYBIE PODSTAWOWYM BEZ
NEGOCJACJI NA ROBOTY BUDOWLANE, PN:
Wykonanie robót budowlanych:
Zadanie 2: Kompleksowy remont klatki schodowej B w osiach (IV-V)/(A-B)
w ramach zamówienia:
„Rozbudowa budynku internatu oraz remont stołówki wraz z łącznikiem,
pomieszczeniami kuchennymi i
piwnicznymi Zespołu Szkół Morskich w
Świnoujściu – Etap VI”

I. Zamawiający:

  1. Zespół Szkół Morskich ul. Jana Sołtana 2
    72-602 Świnoujście
    telefon: +48 91 321 62 87
  2. Adres strony internetowej prowadzonego postępowania, strony internetowej, na której udostępniane
    będą zmiany i wyjaśnienia treści specyfikacji warunków zamówienia, zwanej dalej „SWZ”, oraz inne
    dokumenty zamówienia bezpośrednio związane z postępowaniem o udzielenie zamówienia:
    https://www.zsm.edu.pl/
  3. Adres strony internetowej do składania ofert i wszelkich dokumentów lub oświadczeń składanych
    wraz z ofertą: https://ezamowienia.gov.pl
  4. Elektroniczna skrzynka podawcza epuap: https://epuap.gov.pl/ZSMSwinoujscie
  5. Adres poczty elektronicznej: [email protected]

II. Tryb udzielenia zamówienia: tryb podstawowy.
Zamawiający wybiera ofertę najkorzystniejszą w trybie podstawowym bez przeprowadzenia negocjacji
(art. 275 pkt 1 ustawy Pzp).
Wartość zamówienia nie przekracza progów unijnych określonych na podstawie art. 3 ustawy Pzp.

III. Opis przedmiotu zamówienia:

  1. Kod Wspólnego Słownika Zamówień (CPV): 45000000-7 roboty budowlane,
    45453000-7 roboty remontowe i renowacyjne,
    45400000-1 roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych.
  2. Nazwa nadana zamówieniu: Wykonanie robót budowlanych: Zadanie 2: Kompleksowy remont
    klatki schodowej B w osiach (IV-V)/(A-B), w ramach zamówienia: „Rozbudowa budynku internatu
    oraz remont stołówki wraz z łącznikiem, pomieszczeniami kuchennymi i piwnicznymi Zespołu Szkół
    Morskich w Świnoujściu – Etap VI”
    Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje:
    a) Zadanie 2:
    Kompleksowy remont klatki schodowej B w osiach (IV-V)/(A-B) (z wymianą stolarki drzwiowej na
    poziomie parteru) z wszelkiego rodzaju instalacjami tranzytowymi, przepięciami,
    podłączeniami, regulacjami, obróbkami i odtworzeniami oraz pozostałymi zakresami niezbędnymi do
    właściwego i samodzielnego funkcjonowania przebudowywanego i remontowanego fragmentu
    obiektu budowlanego, a w szczególności:
  • 100% zakresu prac rozbiórkowych elementów budowlanych oraz istniejących instalacji, segregacji i
    utylizacji urobku z rozbiórek i demontaży;
  • 100% zakresu prac wykończeniowych i instalacyjnych, białych montaży;
  • wykonać kompletną dokumentację powykonawczą – wielobranżową;
  • zakres prac towarzyszących, remontowych i modernizacyjnych polegających na wykonaniu
    wskazywanych, w trakcie realizacji zadania, przez Zamawiającego lub Nadzór Inwestorski
    kompleksowych robót;
  • inne i pozostałe prace wynikające z konieczności przeprowadzenia prac remontowych dla omawianych
    zakresów z uwzględnieniem ryzyka przyjęcia ryczałtowego charakteru wynagrodzenia tj. ujęcia w
    wynagrodzeniu wszystkich kosztów czynności związanych z realizacją robót objętych dokumentacją
    projektową lub wytycznymi Zamawiającego / Nadzoru Inwestorskiego, w tym ryzyka Wykonawcy z tytułu
    należytego oszacowania wszelkich kosztów związanych z realizacją zamówienia, bieżących zmian i
    konieczności uzupełnień w dokumentacji, a także oddziaływania innych czynników mających lub
    mogących mieć wpływ na te koszty.

2

Przy wycenie całości prac należy uwzględnić poniższe wytyczne:
1) Architektura, konstrukcja instalacje:

  • zgodnie z dokumentacja przetargową;
    uwzględnić ryzyka wynikające z realizacji robót na istniejącym i czynnym obiekcie, a w
    szczególności:
  • możliwość zwiększenia ilości zakresów prac rozbiórkowych i odtworzeniowych przy tynkach,
    posadzkach i ścianach;
  • konieczność zapewnienia możliwości jednoczesnego funkcjonowania obiektu w trakcie realizacji
    prac;
  • konieczność zapewnienie nieustannie działającej wentylacji grawitacyjnej na piętrach niższych niż
    remontowane/przebudowywane;
  • konieczność uzupełnienia powstałych w trakcie realizacji robót poprawek lub zmian tras i
    przebiegów wewnętrznych instalacji elektrycznych i sanitarnych wraz z zabudowami, przejściami
    (klasowymi lub bezklasowymi);
  • konieczność wykonania tymczasowych zabudów ciągów komunikacyjnych kolidujących z zakresem
    realizowanych robót oraz zabudów instalacji tymczasowych realizowanych na potrzeby podłączenia
    pięter remontowanych/przebudowywanych;
  • konieczność wykonania indywidualnych obmiarów i pomiarów – na koszt, ryzyko i odpowiedzialność
    Wykonawcy;
  • ewentualne uszczegółowienie dokumentacji wykonawczej poprzez wykonanie dokumentacji warsztatowej
    – do akceptacji Nadzoru inwestorskiego oraz Zamawiającego;
    a) uwzględnić ryzyko konieczności wyniesienia i zeskładowania we wskazanym przez Zamawiającego lub
    Nadzór Inwestorski wyposażenia ruchomego na remontowanych/przebudowywanych obszarach, włącznie z
    ponownym ustawieniem mebli i urządzeń technologicznych po zakończeniu zleconego zakresu robót – w
    miejscach wskazanych przez Zamawiającego;
    b) uwzględnić inne ryzyka związane z ryczałtowym charakterem wynagrodzenia, które musi obejmować
    wszystkie koszty związane z realizacją robót objętych dokumentacją projektową lub wytycznymi
    Nadzoru Inwestorskiego, w tym ryzyko Wykonawcy z tytułu należytego oszacowania wszelkich kosztów
    związanych z realizacją zamówienia, a także oddziaływania innych czynników mających lub mogących
    mieć wpływ na te koszty;
    c) wykonać naprawę uszkodzeń mechanicznych powstałych w trakcie realizacji robót w drzwiach
    wejściowych oraz ciągów komunikacyjnych;
    2) Instalacje sanitarne:
  • zgodnie z dokumentacja przetargową;
  • uwzględnić inne ryzyka związane z ryczałtowym charakterem wynagrodzenia, tj. wszystkie koszty
    czynności związanych z realizacją robót objętych dokumentacją projektową lub wytycznymi Nadzoru
    Inwestorskiego, w tym ryzyko Wykonawcy z tytułu należytego oszacowania wszelkich kosztów
    związanych z realizacją zamówienia, a także oddziaływania innych czynników mających lub mogących
    mieć wpływ na te koszty;
  • ewentualne uszczegółowienie dokumentacji wykonawczej poprzez wykonanie dokumentacji warsztatowej
    – do akceptacji Nadzoru inwestorskiego oraz Zamawiającego;
    3) Instalacje elektryczne:
  • zgodnie z dokumentacja przetargową;
  • przeniesienie lub stworzenie nowego stanowiska monitoringu (lub połączenie starego z nowym) w
    docelowej lokalizacji w pomieszczeniu wychowawców, kierownika oraz w holu;
  • zamontować centralę alarmową + kamery na elewacji + wyposażenie stolarki w kontaktrony (dokończyć
    zakres);

3

  • dokończyć zakres instalacji Videodomofonu wraz z wpięciem w system dotychczas wykonanych kamer –
    z dokumentacji oraz dodatkowych na obiekcie;
  • uwzględnić inne ryzyka związane z ryczałtowym charakterem wynagrodzenia, tj. wszystkie koszty
    czynności związanych z realizacją robót objętych dokumentacją projektową lub wytycznymi Nadzoru
    Inwestorskiego, w tym ryzyko Wykonawcy z tytułu należytego oszacowania wszelkich kosztów
    związanych z realizacją zamówienia, a także oddziaływania innych czynników mających lub mogących
    mieć wpływ na te koszty;
  • ewentualne uszczegółowienie dokumentacji wykonawczej poprzez wykonanie dokumentacji warsztatowej
    – do akceptacji Nadzoru inwestorskiego oraz Zamawiającego.

Wykonawca winien:

  • przewidzieć wszelkiego rodzaju roboty inne i niesprecyzowane wynikające z wykonywania prac na
    istniejącym obiekcie w sposób umożliwiający niezależne funkcjonowanie części obiektu
    przebudowywanego oraz istniejącego;
  • po zakończeniu robót budowlanych i instalacyjnych wykonać należy chlorowania instalacji wody
    zdatnej do użycia na całym obiekcie, wraz z wykonaniem niezbędnych badań chemicznych do dalszych
    procedur odbiorowych SANEPID;
  • wykonać kompletną dokumentacje powykonawczą – wielobranżową.
    W ramach zleconego zakresu robót obowiązkowy jest udział Wykonawcy w uzyskaniu warunkowego
    pozwolenia na użytkowanie przebudowywanego fragmentu obiektu budowlanego wraz z ewentualnymi
    uzupełnieniami i poprawkami mającymi na celu uzyskanie prawomocnego pozwolenia na użytkowanie
    fragmentu obiektu.
    Wykonawca będzie w pełni odpowiedzialny za wykonanie wszystkich robót w takich ilościach, aby
    obejmowały pełen zakres prac koniecznych do poprawnej realizacji obiektów. Należy przy tym
    uwzględnić wszelkie roboty oraz materiały, jak i czynności nie opisane w przedmiarach, a ujawnione
    w jakikolwiek sposób gdziekolwiek w dokumentacji projektowej (na rysunkach lub w opisie) bądź
    nigdzie nie ujawnione, a konieczne z punktu widzenia sztuki budowlanej.

Wykonawca winien przewidzieć wszelkiego rodzaju roboty inne i niesprecyzowane wprost, a wynikające
z wykonywania prac na istniejącym obiekcie w sposób umożliwiający niezależne funkcjonowanie części
obiektu przebudowywanego oraz istniejącego.
W ramach zleconego zakresu robót obowiązkowy jest udział Wykonawcy w uzyskaniu warunkowego
pozwolenia na użytkowanie przebudowywanego fragmentu obiektu budowlanego wraz z ewentualnymi
uzupełnieniami i poprawkami mającymi na celu uzyskanie prawomocnego pozwolenia na użytkowanie
fragmentu obiektu, o ile zaistnieje taka konieczność.
Wykonawca powinien uwzględnić ryzyko przyjęcia ryczałtowego charakteru wynagrodzenia tj.
ujęcia w wynagrodzeniu wszystkich kosztów czynności związanych z realizacją robót objętych
dokumentacją projektową lub wytycznymi Nadzoru Inwestorskiego, w tym ryzyka Wykonawcy z tytułu
należytego oszacowania wszelkich kosztów związanych z realizacją zamówienia, a także oddziaływania
innych czynników mających lub mogących mieć wpływ na te koszty.
Zakres graficzny dla poszczególnych Zadań (1-4) dla Rozbudowy budynku internatu oraz remontu
stołówki wraz z łącznikiem, pomieszczeniami kuchennymi i piwnicznymi Zespołu Szkół Morskich w
Świnoujściu – Etap VI, przedstawiono obrazowo w załączniku nr 6 do SWZ zawierającym:
▪ 2024-06_Zakres prac wewnętrznych_Zadanie 2
▪ Dokumentacja projektowa „2024-05_ZSM_brnaża_ARCH” wraz z obmiarami udostępnionymi do celów
informacyjnych;
▪ Dokumentacja projektowa „2024-05_ZSM_brnaża_EN” wraz z obmiarami udostępnionymi do celów
informacyjnych;

4

▪ Dokumentacja projektowa „2024-05_ZSM_brnaża_SANITARN Awraz z obmiarami udostępnionymi do
celów informacyjnych;
Wykonawca jest zobligowany do dokonania wyceny na podstawie własnych sprawdzających
obmiarów wykonanych na własny koszt z należytą starannością i odpowiedzialnością.
Ze względu na etapowanie zakresów inwestycji, Zamawiający informuje o konieczności przeprowadzenia
wizji lokalnej na terenie budowy w celu wyjaśnienia bieżących wątpliwości oraz niejasności co do
zakresów.
Podstawa prawna: ustawa z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2022 r.
poz. 1710 z późn. zm.) zwana dalej „ustawą Pzp".

  1. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia określony został we wzorze umowy stanowiącym załącznik
    nr 4 do SWZ oraz dokumentacji projektowej (projekcie budowlanym, projekcie wykonawczym,
    specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych) stanowiącej załącznik nr 6 do SWZ.
    Ewentualnie załączone przedmiary robót (jeżeli występują) stanowią część pomocniczą dla ustalenia
    ceny jednostkowej. Wykonawca we własnym zakresie powinien oszacować niezbędne dane ilościowe,
    biorąc pod uwagę załączoną dokumentację, szkice itp.
  2. We wszystkich miejscach SWZ lub dokumentacji projektowej, w których użyto przykładowego znaku
    towarowego, patentu, pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu lub jeżeli Zamawiający opisał
    przedmiot zamówienia przez odniesienie do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i
    systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy Pzp, jest
    to uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia i Zamawiający nie może opisać przedmiotu
    zamówienia za pomocą dostatecznie dokładnych określeń, a w każdym przypadku, działając zgodnie z
    art. 99 ust.
    5 i art. 101 ust. 4 ustawy Pzp, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym, oznaczając
    takie wskazania lub odniesienia odpowiednio wyrazami „lub równoważny” lub „lub równoważne” (m.in.
    zastosowanie innych materiałów i urządzeń), pod warunkiem zapewnienia parametrów nie gorszych niż
    określone w opisie przedmiotu zamówienia, a także zachowania technologii wykonania, tzn. w wyniku
    zmiany materiału nie może dojść do zmiany technologii wykonania, co skutkowałoby zmianą
    dokumentacji technicznej.
  3. Zamawiający wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę, na podstawie umowy o
    pracę, osób wykonujących czynności polegające na wykonywaniu robót budowlanych, bez względu na
    branże, w zakresie prac objętych przedmiotem zamówienia.
  4. Zamawiający nie wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących
    samodzielne funkcje techniczne w budownictwie.
  5. Zamawiający określił w opisie przedmiotu zamówienia, w szczególności w specyfikacji technicznej
    wykonania i odbioru robót budowlanych, wymagania jakościowe odnoszące się do co najmniej głównych
    elementów składających się na przedmiot zamówienia. Zgodnie z treścią § 12 rozporządzenia Ministra
    Rozwoju i Technologii z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy
    dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz
    programu funkcjonalno- użytkowego (Dz. U. z 2021 r. poz. 2454) specyfikacja techniczna wykonania i
    odbioru robót budowlanych stanowi opracowanie zawierające w szczególności zbiory wymagań, które są
    niezbędne do określenia standardu i jakości wykonania robót, w zakresie sposobu wykonania robót
    budowlanych, właściwości wyrobów budowlanych oraz oceny prawidłowości wykonania poszczególnych
    robót.
  6. Prawo opcji: Brak prawa opcji

5

IV. Termin wykonania zamówienia:

  1. Przedmiot zamówienia obejmujący zakończenie prac, uruchomienie, próby i rozruchy oraz wniesienie
    mebli technologicznych, badanie próbek wody
    a) Zadanie 2: rozpoczęcie - zakończenie
    od momentu udzielenia zamówienia do 20.09.2024 r.

V. Podstawy wykluczenia z postępowania, warunki udziału w postępowaniu:

  1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na
    podstawie:
  • art. 108 ust. 1 ustawy Pzp, zgodnie z którym:
  1. będącego osobą fizyczną, którego prawomocnie skazano za przestępstwo:
    a) udziału w zorganizowanej grupie przestępczej albo związku mającym na celu popełnienie
    przestępstwa lub przestępstwa skarbowego, o którym mowa w art. 258 Kodeksu karnego,
    b) handlu ludźmi, o którym mowa w art. 189a Kodeksu karnego,
    c) o którym mowa w art. 228–230a, art. 250a Kodeksu karnego, w art. 46–48 ustawy z dnia 25 czerwca
    2010 r. o sporcie (Dz. U. z 2022 r. poz. 1599 i 2185) lub w art. 54 ust. 1–4 ustawy z dnia 12 maja
    2011 r. o refundacji leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz
    wyrobów medycznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 826),
    d) finansowania przestępstwa o charakterze terrorystycznym, o którym mowa w art. 165a Kodeksu
    karnego, lub przestępstwo udaremniania lub utrudniania stwierdzenia przestępnego pochodzenia
    pieniędzy lub ukrywania ich pochodzenia, o którym mowa w art. 299 Kodeksu karnego,
    e) o charakterze terrorystycznym, o którym mowa w art. 115 § 20 Kodeksu karnego, lub mające na
    celu popełnienie tego przestępstwa,
    f) powierzenia wykonywania pracy małoletniemu cudzoziemcowi, o którym mowa w art. 9 ust. 2 ustawy
    z dnia 15 czerwca 2012 r. o skutkach powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym
    wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z 2021 r. poz. 1745),
    g) przeciwko obrotowi gospodarczemu, o których mowa w art. 296–307 Kodeksu karnego, przestępstwo
    oszustwa, o którym mowa w art. 286 Kodeksu karnego, przestępstwo przeciwko wiarygodności
    dokumentów, o których mowa w art. 270– 277d Kodeksu karnego, lub przestępstwo skarbowe,
    h) o którym mowa w art. 9 ust. 1 i 3 lub art. 10 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 roku o skutkach
    powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium
    Rzeczypospolitej Polskiej
  • lub za odpowiedni czyn zabroniony określony w przepisach prawa obcego;
  1. jeżeli urzędującego członka jego organu zarządzającego lub nadzorczego, wspólnika spółki w
    spółce jawnej lub partnerskiej albo komplementariusza w spółce komandytowej lub
    komandytowo-akcyjnej lub prokurenta prawomocnie skazano za przestępstwo, o którym mowa w pkt 1;
  2. wobec którego wydano prawomocny wyrok sądu lub ostateczną decyzję administracyjną o
    zaleganiu z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, chyba
    że wykonawca odpowiednio przed upływem terminu do składania wniosków o dopuszczenie do udziału w
    postępowaniu albo przed upływem terminu składania ofert dokonał płatności należnych podatków, opłat
    lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł
    wiążące porozumienie w sprawie spłaty tych należności;
  3. wobec którego prawomocnie orzeczono zakaz ubiegania się o zamówienia publiczne;
  4. jeżeli Zamawiający może stwierdzić, na podstawie wiarygodnych przesłanek, że Wykonawca zawarł z
    innymi Wykonawcami porozumienie mające na celu zakłócenie konkurencji, w szczególności jeżeli
    należąc do tej samej grupy kapitałowej w

6

rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów złożyli odrębne
oferty, oferty częściowe lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, chyba że wykażą, że
przygotowali te oferty lub wnioski niezależnie od siebie;

  1. jeżeli, w przypadkach, o których mowa w art. 85 ust. 1 ustawy Pzp, doszło do zakłócenia
    konkurencji wynikającego z wcześniejszego zaangażowania tego Wykonawcy lub podmiotu, który
    należy z wykonawcą do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 roku o
    ochronie konkurencji i konsumentów, chyba że spowodowane tym zakłócenie konkurencji może być
    wyeliminowane w inny sposób niż przez wykluczenie Wykonawcy z udziału w postępowaniu o udzielenie
    zamówienia
  • art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, zgodnie z którym z postępowania o udzielenie zamówienia
    wyklucza się wykonawcę w stosunku do którego otwarto likwidację, ogłoszono upadłość, którego
    aktywami zarządza likwidator lub sąd, zawarł układ z wierzycielami, którego działalność gospodarcza
    jest zawieszona albo znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury
    przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury);
  • oraz w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie
    przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa
    narodowego (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 507), zgodnie z którym z postępowania o udzielenie
    zamówienia wyklucza się wykonawcę:
    1) wymienionego w wykazach, określonych w rozporządzeniu Rady (WE) 765/2006 z dnia 18 maja 2006 r.
    dotyczącego środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i z udziałem Białorusi w
    agresji Rosji wobec Ukrainy (Dz. Urz. UE L 134 z 20.05.2006, str. 1, z późn. zm.), zwanym dalej
    „rozporządzeniem 765/2006” i rozporządzeniu Rady (UE) 269/2014 z dnia 17 marca 2014 r. w sprawie
    środków ograniczających w odniesieniu do działań podważających integralność terytorialną,
    suwerenność i niezależność Ukrainy lub im zagrażających (Dz. Urz. UE L z 17.03.2014, str. 6 z późn.
    zm.), zwanym dalej „rozporządzeniem 269/2014” albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w
    sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka w postaci wykluczenia z
    postępowania o udzielenie zamówienia lub konkursu prowadzonego na podstawie ustawy z dnia 11
    września 2019 r., - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2021 r., poz. 1129, 1598, 2054 oraz
    w 2022 r. poz. 25);
    2) którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu
    praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2023 r. poz. 1124, 1285, 1723 i 1843) jest
    osoba wymieniona w wykazach, określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo
    wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile
    została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o
    zastosowaniu środka w postaci wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia lub
    konkursu prowadzonego na podstawie ustawy z dnia 11 września 2019 r., - Prawo zamówień publicznych
    (Dz. U. z 2021 r., poz. 1129, 1598, 2054 oraz
    w 2022 r. poz. 25);
    3) którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29
    września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2023 r. poz. 120, 295 i 1598) jest podmiot, wymieniony w
    wykazach, określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub
    będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na
    podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka w postaci
    wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia lub konkursu prowadzonego na podstawie ustawy z
    dnia 11 września 2019 r., - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2021 r., poz. 1129, 1598, 2054
    oraz w 2022 r. poz. 25);
  1. jak również spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:

7

1) sytuacji ekonomicznej lub finansowej. Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawcy
wykażą, że posiadają środki finansowe lub posiadają zdolność kredytową w wysokości co najmniej
200.000,00 zł;
2) zdolności technicznej lub zawodowej. Warunek zostanie spełniony, jeżeli wykonawcy wykażą, że:
a) w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia
działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonali co najmniej dwie roboty budowlane o wartości co
najmniej 200.000,00 zł brutto każda. Za jedną robotę budowlaną Zamawiający uzna budowę, przebudowę
lub remont obiektu kubaturowego (tj. budynku lub innego obiektu budowlanego, któremu można
przypisać parametr objętości), w zakres której wchodziły co najmniej roboty branży
ogólnobudowlanej, branży sanitarnej i branży elektrycznej, bez określania udziału wartości tych
robót w całkowitej wartości roboty budowlanej. Przeliczanie walut obcych na złote polskie przy
ocenie spełniania warunków udziału w postępowaniu odbywać się będzie według średniego kursu waluty
obcej ogłoszonego przez Narodowy Bank Polski w dniu wszczęcia postępowania.
b) dysponują lub będą dysponować minimum po jednej osobie, która będzie faktycznie uczestniczyć w
wykonywaniu zamówienia, o niżej opisanych kwalifikacjach na każde z poniżej wymienionych stanowisk:
1) Kierownik budowy:

  • posiadający uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, tj. do
    kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno- budowlanej bez ograniczeń;
  • posiadający co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego w pełnieniu funkcji kierownika budowy
    nabyte przed upływem terminu składania ofert.
    2) Kierownik robót branży sanitarnej:
  • posiadający uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, tj. do
    kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i
    urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń;
  • posiadający co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego w pełnieniu funkcji kierownika robót
    branży sanitarnej nabyte przed upływem terminu składania ofert;
    3) Kierownik robót branży elektrycznej:
  • posiadający uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, tj. do
    kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i
    urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń;
  • posiadający co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego w pełnieniu funkcji kierownika robót
    branży elektrycznej nabyte przed upływem terminu składania ofert;
    4) Kierownik robót branży drogowej:
  • posiadający uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, tj. do
    kierowania robotami budowlanymi w specjalności inżynieryjnej drogowej bez ograniczeń;
  • posiadający co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego w pełnieniu funkcji kierownika robót
    branży drogowej nabyte przed upływem terminu składania ofert;

*Uprawnienia wydane zgodnie z art. 12, art. 12a oraz art. 14 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo
budowlane (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 2351 ze zm.) lub odpowiadające im ważne uprawnienia
budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub odpowiadające
im uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji
Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz

8

innych przepisów ustawy Prawo budowlane oraz ustawy z dnia 22 grudnia 2015r. o zasadach uznawania
kwalifikacji zawodowych nabytych państwach członkowskich Unii Europejskiej (tj. Dz. U. z 2021 r.,
poz. 1646).

  1. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez wykonawcę kluczowych części
    zamówienia.

VI. Wykaz podmiotowych środków dowodowych, oświadczeń, składanych przez wykonawcę, potwierdzających
spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia:

  1. Oświadczenia wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w
    postępowaniu - składane wraz z ofertą:
    1) oświadczenie wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu – według wzoru stanowiącego
    załącznik nr 3 do SWZ;
    2) oświadczenie wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 108 ust. 1
    ustawy Pzp, art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp oraz w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r.
    o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz
    służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U z 2022 r., poz. 835) – według wzoru
    stanowiącego załącznik nr 2 do SWZ.
    1a. Oświadczenie wykonawcy, składane na żądanie Zamawiającego, w celu potwierdzenia braku
    podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu - oświadczenie wykonawcy o aktualności
    informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, w zakresie
    podstawy wykluczenia z postępowania, o których mowa w art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, dotyczących
    zawarcia z innymi wykonawcami porozumienia mającego na celu zakłócenie konkurencji na podstawie § 3
    rozporządzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020r. w sprawie
    podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać
    zamawiający od wykonawcy (Dz. U. z 2020r. poz. 2415 z późn. zm.).
    1b. Przepisu, o którym mowa w pkt 1a można nie stosować w przypadku, gdy w postępowaniu zostanie
    złożona tylko jedna oferta.
  2. Podmiotowe środki dowodowe, składane na żądanie Zamawiającego, w celu potwierdzenia spełniania
    przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu:
    1) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres
    prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości (w
    złotych brutto), daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały
    wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane
    należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez
    podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn
    niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty.
    Jeżeli wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych, wykonywanych
    wspólnie z innymi wykonawcami, wykaz dotyczy robót budowlanych, w których wykonaniu wykonawca ten
    bezpośrednio uczestniczył - § 9 ust. 3 pkt 1 rozporządzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z
    dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub
    oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy (Dz. U. z 2020 r. poz. 2415 z późn. zm.);
    2) informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzająca wysokość
    posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 3
    miesiące przed jej złożeniem;
    3) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, odpowiedzialnych
    za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich uprawnień (z podaniem daty i
    pełnej nazwy oraz podstawy prawnej ich wydania), doświadczenia (wykonane zamówienie, pełniona
    funkcja i okres pełnienia powierzonej funkcji (od m-c/rok - do m-c/rok)) oraz informacją o
    podstawie do dysponowania tymi osobami.

9

  1. Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia podmiotowych środków dowodowych, które Zamawiający
    posiada, jeżeli wykonawca wskaże te środki oraz potwierdzi ich prawidłowość i aktualność (wzór
    oświadczenia zawarty we wzorze formularza oferty).
  2. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby,
    składa, wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do
    dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek
    dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami
    tych podmiotów (art. 118 ust. 3 ustawy Pzp) - według wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do SWZ.
  3. Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa w pkt 4, potwierdza, że stosunek
    łączący wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych
    zasobów oraz określa w szczególności:
    1) zakres dostępnych wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby;
    2) sposób i okres udostępnienia wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu
    udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia;
    3) czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego wykonawca polega w
    odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych
    lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą.
  4. Zamawiający wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w
    wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych środków dowodowych,
    aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych, o których mowa w pkt 1a i 2 (art. 274
    ust. 1 ustawy Pzp).
  5. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenia, o
    których mowa w pkt 1, składa każdy z wykonawców (dotyczy także wspólników spółki cywilnej).
    Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w
    postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w
    postępowaniu (art. 125 ust. 4 ustawy Pzp).
  6. W odniesieniu do warunków dotyczących kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy
    wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia (dotyczy także wspólników spółki cywilnej)
    mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do
    realizacji których te zdolności są wymagane. W takim przypadku, wykonawcy wspólnie ubiegający się o
    udzielenie zamówienia, dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które (prace) roboty
    budowlane, dostawy lub usługi, wykonają poszczególni wykonawcy (art. 117 ust. 4 i 5 ustawy Pzp).
  7. Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających
    zasoby, przedstawia, wraz z oświadczeniami, o których mowa w pkt 1, także oświadczenia podmiotu
    udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu na podstawie art.
    108 ust. 1 ustawy Pzp, art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp oraz w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13
    kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na
    Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 507), jak
    również odpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu, w zakresie, w jakim wykonawca
    powołuje się na jego zasoby (art. 125 ust. 5 ustawy Pzp).
  8. W zakresie nieuregulowanym niniejszym dokumentem, zastosowanie mają m.in. przepisy
    rozporządzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020r. w sprawie
    podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać
    zamawiający od wykonawcy (Dz. U. z 2020r. poz. 2415 z późn. zm.) oraz rozporządzenia Prezesa Rady
    Ministrów z dnia 30 grudnia 2020r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz
    wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w
    postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020r. poz. 2452).

10

Dodatkowe informacje:
− przez „uprawnienia budowlane” zamawiający rozumie uprawnienia budowlane, o których mowa w ustawie
Prawo budowlane oraz w Rozporządzeniu Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w
sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie
(Dz. U. z 2019 r., poz. 831) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie
uprzednio obowiązujących przepisów prawa lub odpowiednich przepisów obowiązujących na terenie
kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, uznanych przez właściwy organ,
zgodnie z ustawą z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w
państwach członkowskich Unii Europejskiej ((t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 334).
− Zamawiający na etapie składania i oceny ofert nie wymaga, aby osoby posiadające uprawnienia
budowlane, a będące obywatelami państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji
Szwajcarskiej oraz państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – stron
umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, poza legitymowaniem się posiadaniem uprawnień
budowlanych zdobytych poza terytorium Polski, musiały dysponować odpowiednią decyzją o uznaniu
kwalifikacji zawodowych lub w lub w przypadku braku decyzji o uznaniu kwalifikacji zawodowych, by
spełniły wymagania, o których mowa w art. 20a ust. 2-6 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o
samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 551),
dotyczące świadczenia usług transgranicznych, tj. aby uzyskały one tymczasowy wpis na listę
członków właściwej izby samorządu zawodowego.
− na podstawie art. 104 ustawy Prawo budowlane osoby, które, przed dniem wejścia w życie ustawy,
uzyskały uprawnienia budowlane lub stwierdzenie posiadania przygotowania zawodowego do
pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, zachowują uprawnienia do pełnienia
tych funkcji w dotychczasowym zakresie.
− zakres uprawnień budowlanych należy odczytywać zgodnie z treścią decyzji o ich nadaniu i w
oparciu o przepisy będące podstawą ich nadania. W celu uniknięcia wątpliwości zaleca się podanie
daty wydania uprawnień i dokładne cytowanie zakresu uprawnień z posiadanego zaświadczenia.
− wszystkie osoby przewidziane do realizacji zamówienia muszą biegle posługiwać się językiem
polskim. W przeciwnym wypadku wykonawca udostępni wystarczającą ilość tłumaczy, wykazujących
znajomość języka technicznego w zakresie terminologii budowlanej, we wszystkich specjalnościach
występujących przy realizacji zamówienia.
− Ilekroć w treści SWZ jest mowa o:
„budowie lub przebudowie lub remoncie” - należy przez to rozumieć budowę lub przebudowę lub remont
w rozumieniu ustawy Prawo budowlane;
„kierowniku budowy” lub „kierowniku robót” - należy przez to rozumieć kierownika budowy lub
kierownika robót w rozumieniu ustawy Prawo budowlane;

W przypadku, gdy jakakolwiek wartość dotycząca ww. warunków wyrażona będzie w walucie obcej,
Zamawiający przeliczy tę wartość w oparciu o średni kurs walut NBP dla danej waluty z daty
wszczęcia postępowania. Za datę wszczęcia postępowania Zamawiający uznaje datę umieszczenia
ogłoszenia w miejscu publicznie dostępnym w

11

swojej siedzibie oraz na swojej stronie internetowej. Jeżeli w tym dniu średni kurs NBP nie będzie
opublikowany Zamawiający przyjmie średni kurs z ostatniego dnia przed dniem ogłoszenia. Jeżeli w
jakimkolwiek dokumencie złożonym przez wykonawcę wskazane zostaną kwoty wyrażone w walucie nie
znajdującej się aktualnie w obrocie, Zamawiający dokona przeliczenia tych kwot na złotówki na
podstawie ostatniego średniego miesięcznego kursu złotego w stosunku do tych walut, ujawnionego w
Tabeli Kursów Narodowego Banku Polskiego.

VII. Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których Zamawiający będzie
komunikował się z wykonawcami:

  1. Ilekroć w niniejszym dokumencie jest mowa o środkach komunikacji elektronicznej, należy przez to
    rozumieć środki komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o
    świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 344).
  2. Komunikacja w przedmiotowym postępowaniu o udzielenie zamówienia, w tym składanie ofert, wymiana
    informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między Zamawiającym a wykonawcą, z
    uwzględnieniem wyjątków określonych w ustawie Pzp, odbywa się przy użyciu środków komunikacji
    elektronicznej.
  3. Pobranie i odczytanie dokumentów elektronicznych, oświadczeń, kopii dokumentów elektronicznych i
    oświadczeń, informacji, wniosków przesyłanych za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej
    nie może powodować poniesienia przez Zamawiającego jakichkolwiek kosztów.
  4. W przypadku niepotwierdzenia faktu otrzymania korespondencji za pomocą poczty elektronicznej
    Zamawiający uzna, iż korespondencja dotarła czytelna do wykonawcy w dniu i godzinie jej nadania
    (zgodnie z raportem poczty elektronicznej).
  5. Zamawiający może komunikować się z wykonawcami za pomocą poczty elektronicznej.
  6. Przesłanie wniosków o wyjaśnienie treści SWZ odbywać się będzie przy użyciu środków komunikacji
    elektronicznej, przy użyciu poczty elektronicznej lub portalu: e-Zamówienia.
  7. Za datę przekazania oferty, wniosków, zawiadomień, dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub
    elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń oraz innych informacji przyjmuje się datę ich
    przekazania na ePUAP.
  8. Osoby uprawnione do komunikowania się z wykonawcami:
    Anita Bańkowska, Jarosław Myśko.
  9. W przypadku zaistnienia jednej sytuacji określonych w art. 65 ust. 1 ustawy Pzp, art. 66 ustawy
    Pzp lub art. 69 ustawy Pzp Zamawiający będzie kontaktował się z wykonawcami telefonicznie pod
    wskazanym numerem telefonu: +48 531 823 655.

VIIa. Informacje o wymaganiach technicznych i organizacyjnych sporządzania, wysyłania i odbierania
korespondencji elektronicznej:

  1. ofertę i oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, składa się, pod rygorem
    nieważności w formie elektronicznej (tj. przy użyciu kwalifikowanego podpisu
    elektronicznego) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym;
  2. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi
    posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat
    zakładania kont oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin
    Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz
    informacja zamieszczona w zakładce
    „Centrum Pomocy";
  3. Przeglądanie i pobieranie publicznej treści dokumentacji postępowania nie wymaga posiadania
    konta na Platformie e-Zamówienia ani logowania.

12

  1. Sposób sporządzania i przekazywania dokumentów elektronicznych lub dokumentów elektronicznych
    będących kopią elektroniczną treści zapisanej w postaci papierowej (cyfrowe odwzorowania) musi być
    zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z 30 grudnia 2020 r. w
    sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów
    elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia
    publicznego lub konkursie (zw. dalej „Rozporządzeniem w sprawie wymagań dla dokumentów
    elektronicznych”).
  2. Dokumenty elektroniczne, o których mowa w § 2 ust. 1 Rozporządzenia w sprawie wymagań dla
    dokumentów elektronicznych, sporządza się w postaci elektronicznej, w formatach danych określonych
    w przepisach rozporządzenia Rady Ministrów z 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram
    Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci
    elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (zw. dalej
    „Rozporządzeniem w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności”), z uwzględnieniem rodzaju
    przekazywanych danych i przekazuje się jako załączniki. W przypadku formatów, o których mowa w art.
    66 ust. 1 ustawy, ww. regulacje nie będą miały bezpośredniego zastosowania;
  3. Informacje, oświadczenia lub dokumenty, inne niż wymienione w § 2 ust. 1 Rozporządzenia w
    sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych, przekazywane w postępowaniu sporządza się w postaci
    elektronicznej:
    a) w formatach danych określonych w przepisach Rozporządzenia w sprawie Krajowych Ram
    Interoperacyjności (i przekazuje się jako załącznik) lub
    b) jako tekst wpisany bezpośrednio do wiadomości przekazywanej przy użyciu środków komunikacji
    elektronicznej (np. w treści „Formularza do komunikacji”).
  4. Jeżeli dokumenty elektroniczne, przekazywane przy użyciu środków komunikacji elektronicznej,
    zawierają informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16
    kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji wykonawca, w celu utrzymania w poufności tych
    informacji, przekazuje je w wydzielonym i odpowiednio oznaczonym pliku, wraz z jednoczesnym
    zaznaczeniem w nazwie pliku
    „Dokument stanowiący tajemnicę przedsiębiorstwa”;
  5. Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert, odbywa się drogą elektroniczną za
    pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce
    „Formularze” („Formularze do komunikacji”). Za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji”
    odbywa się w szczególności przekazywanie wezwań, zawiadomień i zadawanie pytań. „Formularze do
    komunikacji” umożliwiają również dołączenie załącznika do przesyłanej wiadomości (przycisk „dodaj
    załącznik”). W przypadku załączników, które są zgodnie z ustawą lub Rozporządzeniem w sprawie
    wymagań dla dokumentów elektronicznych opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym,
    podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, mogą być opatrzone podpisem typu zewnętrznego
    lub wewnętrznego. W zależności od rodzaju podpisu i jego typu (zewnętrzny, wewnętrzny) dodaje się
    uprzednio podpisane dokumenty wraz z wygenerowanym plikiem podpisu (typ zewnętrzny) lub dokument z
    wszytym podpisem (typ wewnętrzny);
  6. Możliwość korzystania z „Formularzy do komunikacji” w pełnym zakresie wymaga posiadania konta
    „Wykonawcy” oraz zalogowania się na Platformie e-Zamówienia. Do korzystania z „Formularzy do
    komunikacji” służących do zadawania pytań dotyczących treści dokumentów zamówienia wystarczające
    jest posiadanie tzw. konta uproszczonego na Platformie e-Zamówienia;

13

  1. Wszystkie wysłane i odebrane w postępowaniu przez wykonawcę wiadomości widoczne są po
    zalogowaniu w podglądzie postępowania, w zakładce „Komunikacja”;
  2. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji”
    wynosi 150 MB (wielkość ta dotyczy plików przesyłanych jako załączniki do jednego formularza);
  3. Minimalne wymagania techniczne sprzętu używanego w celu korzystania z Platformy e- Zamówienia
    oraz informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia;
  4. W przypadku problemów technicznych i awarii związanych z funkcjonowaniem Platformy
    e-Zamówienia użytkownicy mogą skorzystać ze wsparcia technicznego dostępnego pod numerem
    telefonu 22 458 77 99 lub drogą elektroniczną poprzez formularz udostępniony na stronie
    internetowej https://ezamowienia.gov.pl w zakładce „Zgłoś problem”.
  5. Zasady określone w niniejszym rozdziale nie dotyczą dokumentów składanych przez wykonawców po
    wyborze oferty, w celu zawarcia umowy.
    VIII. Wymagania dotyczące wadium:
  6. Wykonawca przystępujący do postępowania jest zobowiązany wnieść wadium w kwocie 17.000,00 zł
    (słownie: siedemnaście tysięcy złotych).
  7. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu
    terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz
    ust. 2 ustawy Pzp.
  8. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku formach wskazanych w art. 97 ust. 7 ustawy Pzp:
    1) pieniądzu;
    2) gwarancjach bankowych;
    3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
    4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9
    listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2024 r.
    poz. 419).
  9. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego nr: 64
    1010 1599 0527 0613 9120 0000 z dopiskiem na przelewie: Wadium do przetargu – nr sprawy:
    ZSM-2/708/2024. Wadium musi wpłynąć na wskazany rachunek bankowy Zamawiającego najpóźniej przed
    upływem terminu składania ofert (decyduje data wpływu na rachunek bankowy Zamawiającego).
  10. Wadium wnoszone w formie poręczenia lub gwarancji należy załączyć do oferty w oryginale w
    postaci dokumentu elektronicznego podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez wystawcę
    dokumentu i powinno zawierać następujące elementy:
    1) nazwę dającego zlecenie (wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego),
    gwaranta/poręczyciela oraz wskazanie ich siedzib. Beneficjentem wskazanym w gwarancji lub
    poręczeniu musi być Zamawiający;
    2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem, (nazwa oraz numer
    przedmiotowego postępowania);
    3) kwota gwarancji/poręczenia;
    4) termin ważności gwarancji/poręczenia (nie krótszy niż termin związania ofertą, z zastrzeżeniem,
    iż pierwszym dniem związania ofertą jest dzień składania ofert);
    5) zobowiązanie gwaranta do zapłacenia całej kwoty gwarancji/poręczenia nieodwołalnie,
    bezwarunkowo, na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego, w okolicznościach określonych w art. 98
    ust. 6 ustawy Pzp, bez potwierdzania tych okoliczności.
  11. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający wymaga,
    aby gwarancja lub poręczenie obejmowała swą treścią (tj. zobowiązanych z tytułu gwarancji lub
    poręczenia) wszystkich wykonawców wspólnie

14

ubiegających się o udzielenie zamówienia lub aby z jej treści wynikało, że zabezpiecza ofertę
wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum).

  1. W przypadku, gdy wykonawca nie wniósł wadium lub wniósł w sposób nieprawidłowy lub nie
    utrzymywał wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złożył wniosek o zwrot
    wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, Zamawiający odrzuci ofertę na
    podstawie art. 226 ust. 1 pkt 14 ustawy Pzp.
  2. Zamawiający dokona zwrotu wadium na zasadach określonych w art. 98 ust. 1–5 ustawy Pzp.
  3. Złożenie wniosku o zwrot wadium, o którym mowa w art. 98 ust. 2 ustawy Pzp, powoduje rozwiązanie
    stosunku prawnego z Wykonawcą wraz z utratą przez niego prawa do korzystania ze środków ochrony
    prawnej, o których mowa w Dziale IX ustawy Pzp
  4. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami na podstawie art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.

IX. Termin związania ofertą:
Termin związania ofertą: do dnia: 30 lipca 2024 r.

X. Opis sposobu przygotowania oferty:

  1. Dokumenty i oświadczenia wymagane od wykonawców w przedmiotowym postępowaniu, na etapie
    składania ofert:
    1) wypełniony formularz oferty z określeniem:
    a) oferowanej ceny za wykonanie całego przedmiotu zamówienia,
    b) oferowanej długości okresu gwarancji (nie krótszej niż 60 miesięcy, jako wymaganej przez
    Zamawiającego);
    2) dokumenty i oświadczenia wymienione w rozdziale VI pkt 1 i 4 SWZ;
    3) dowód wniesienia wadium, jeżeli wadium wnoszone jest w innej formie niż w pieniądzu.
  2. Złożenie oferty wyraża stanowczą wolę Wykonawcy do zawarcia umowy na warunkach określonych w SWZ
    oraz w projekcie umowy, który stanowi załącznik do SWZ.
  3. Oferta musi być podpisana przez osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy w obrocie
    gospodarczym zgodnie z aktem rejestracyjnym i wymogami ustawowymi, bądź przez osobę upoważnioną.
  4. Jeżeli osoba/osoby podpisująca ofertę działa na podstawie pełnomocnictwa, to z jego treści musi
    jednoznacznie wynikać uprawnienie do podpisania oferty.
  5. Zamawiający żąda przedłożenia wraz z ofertą oryginału dokumentu pełnomocnictwa, które należy
    złożyć w oryginale, w takiej samej formie, jak składana oferta, w formie elektronicznej lub w
    postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym bądź elektronicznej
    kopii pełnomocnictwa poświadczonej za zgodność z oryginałem przy użyciu kwalifikowanego podpisu
    elektronicznego złożonego przez notariusza lub poprzez opatrzenie elektronicznej kopii
    pełnomocnictwa sporządzonej uprzednio w formie pisemnej kwalifikowanym podpisem
    elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym mocodawcy, o ile prawo do podpisania
    oferty nie wynika z innych dokumentów złożonych wraz z ofertą.
  6. Dokumenty sporządzone w języku obcym muszą być przekazane wraz z tłumaczeniem na język polski.
  7. Oferta musi być wypełniona w sposób czytelny, niezmywalnym tuszem, atramentem, wszelkie poprawki
    lub zmiany w tekście oferty muszą być parafowane przez Wykonawcę.
  8. W przypadku sporządzania oferty i załączników na innych drukach niż formularze załączone do
    niniejszej SWZ, należy zachować zakres danych zgodny z wymaganiami Zamawiającego, w szczególności,
    oferta musi zawierać adres poczty elektronicznej Wykonawcy lub pełnomocnika Wykonawcy.
  9. Wykonawca, który powoła się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego
    (poprzez wskazanie przykładowego znaku towarowego, patentu, pochodzenia, źródła lub
    szczególnego procesu lub odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji
    technicznych i systemów referencji technicznych) jest

15

obowiązany wykazać w składanej ofercie za pomocą dowolnych środków dowodowych, w szczególności
przedstawiając Zamawiającemu specyfikację techniczną rozwiązań równoważnych, że oferowane przez
niego rozwiązania spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Zamiana materiałów, rozwiązań
na etapie wykonawstwa bez uprzedniego wskazania na stosowanie zamienników w ofercie, będzie
dopuszczalne jedynie w wyjątkowych, uzasadnionych przypadkach, za wyraźną zgodą Zamawiającego.

  1. Za równoważne zamawiający uzna te rozwiązania, które oparte są na równoważnych ustaleniach, co
    do przedmiotu zamówienia i spełniać będą minimalne wymagania, które spełnia produkt opisany poprzez
    użycie przykładowego znaku towarowego, patentu, pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu.
  2. Ciężar dowodowy w zakresie udowodnienia równoważności zaoferowanych rozwiązań z rozwiązaniami
    opisanymi poprzez wskazanie przykładowego znaku towarowego, patentu, pochodzenia, źródła lub
    szczególnego procesu, spoczywa na wykonawcy.
  3. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych. Wykonawcy zobowiązani są
    złożyć ofertę na całość Zamówienia (tj. niniejszego Zadania). Oferty niezgodne z powyższym
    zastrzeżeniem podlegają odrzuceniu jako niezgodne z warunkami zamówienia (art. 226 ust. 1 pkt 5
    Pzp).
  4. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych.
  5. Zamawiający nie przewiduje wymagań w zakresie zatrudniania osób, o których mowa w art. 96 ust.
    2 pkt 2 ustawy Pzp.
  6. Zamawiający nie zastrzega możliwości ubiegania się o udzielenie zamówienia wyłącznie przez
    wykonawców, o których mowa w art. 94 ustawy Pzp.
  7. Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp,
    tj. zamówień uzupełniających możliwych do udzielenia w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia
    podstawowego dotychczasowemu wykonawcy robót budowlanych, a polegających na powtórzeniu podobnych
    robót budowlanych.
  8. Zamawiający nie przewiduje rozliczenia w walutach obcych.
  9. Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu.
  10. Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.
  11. Zamawiający nie przewiduje aukcji elektronicznej.
  12. Zamawiający nie przewiduje możliwości złożenia ofert w postaci katalogów
    elektronicznych lub załączenia katalogów elektronicznych do oferty.
  13. Zamawiający przewiduje obowiązek odbycia przez wykonawcę wizji lokalnej, celem szczegółowego
    zapoznania się z przedmiotem zamówienia przed złożeniem oferty. Wykonawca jest zobowiązany do
    odbycia wizji lokalnej pod rygorem odrzucenia oferty na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 18 ustawy
    Pzp. W celu dokonania wizji lokalnej należy kontaktować się z następującą osobą: p. Anita
    Bańkowska, pod adres e-mail: [email protected]. Daty, w których możliwe będzie odbycie wizji
    lokalnej to 21.06.2024 r. godz. 10.00.

XI. Sposób oraz termin składania i otwarcia ofert:

  1. Ofertę należy złożyć za pośrednictwem formularza do złożenia, zmiany, wycofania oferty
    dostępnego na e-Zamówienia.gov.pl.
  2. Ofertę należy złożyć w terminie do dnia 2.07.2024 r. do godziny 10:00.
  3. Otwarcie ofert nastąpi 15 minut po upływie terminu składania ofert (2.07.2024 r. o godz. 10:10),
    o którym mowa w ust. 2 powyżej. Otwarcie ofert jest publiczne i jawne.
  4. Ofertę składa się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej
    opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
  5. Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem zakładki „Oferty/wnioski”, widocznej w podglądzie
    postępowania po zalogowaniu się na konto Wykonawcy. Po wybraniu przycisku
    „Złóż ofertę” system prezentuje okno składania oferty umożliwiające przekazanie dokumentów
    elektronicznych, w którym znajdują się dwa pola drag&drop („przeciągnij” i
    „upuść”) służące do dodawania plików. W polu „Wypełniony formularz oferty” wykonawca dodaje
    wypełniony załącznik nr 1 do SWZ. W polu „Załączniki i inne

16

dokumenty przedstawiane w ofercie przez Wykonawcę” wykonawca dodaje dokumenty składane wraz
z ofertą.
WAŻNE! Do złożenia oferty niezbędne jest posiadanie przez użytkownika Wykonawcy uprawnienia:
„Składanie ofert/wniosków/prac konkursowych”. UWAGA – Jeśli wykonawca do podpisania formularza
oferty wykorzystuje podpis zewnętrzny, wykonawca dodaje plik podpisu w polu („Załączniki i inne
dokumenty przedstawione w ofercie przez wykonawcę”).

  1. Zamawiający, najpóźniej przed otwarciem ofert, udostępni na stronie internetowej prowadzonego
    postępowania informację o kwocie, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
    Zamawiający, niezwłocznie po otwarciu ofert, udostępni na stronie internetowej prowadzonego
    postępowania informacje, o których mowa w art. 222 ust. 5 ustawy Pzp.

XII. Opis sposobu obliczenia ceny:

  1. Wykonawca zobowiązany jest podać w ofercie ryczałtową cenę brutto za wykonanie całego przedmiotu
    zamówienia (podając ją w zapisie liczbowym), uwzględniającą podatek od towarów i usług w stawce
    właściwej na dzień złożenia oferty.
  2. Jeżeli została złożona oferta, której wybór prowadziłby do powstania u Zamawiającego obowiązku
    podatkowego zgodnie z ustawą z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t.j. Dz. U. z
    2024 r. poz. 361), dla celów zastosowania kryterium ceny Zamawiający dolicza do przedstawionej w
    tej ofercie ceny kwotę podatku od towarów i usług, którą miałby obowiązek rozliczyć.
  3. W ofercie, o której mowa w pkt 2, Wykonawca ma obowiązek:
    1) poinformowania Zamawiającego, że wybór jego oferty będzie prowadził do powstania u zamawiającego
    obowiązku podatkowego;
    2) wskazania nazwy (rodzaju) towaru lub usługi, których dostawa lub świadczenie będą prowadziły do
    powstania obowiązku podatkowego;
    3) wskazania wartości towaru lub usługi objętego obowiązkiem podatkowym Zamawiającego, bez
    kwoty podatku;
    4) wskazania stawki podatku od towarów i usług, która zgodnie z wiedzą Wykonawcy, będzie miała
    zastosowanie.
  4. Wzór formularza oferty został opracowany przy założeniu, iż wybór oferty nie będzie prowadzić do
    powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego w zakresie podatku od towarów i usług.

XIII. Opis kryterium, którymi Zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty i sposób oceny
ofert:

  1. Wybór oferty najkorzystniejszej zostanie dokonany według następujących kryteriów oceny ofert:

1) cena (C) – waga kryterium 60 %.

Sposób przyznania punktów w kryterium „cena”: najniższa cena ofertowa
C = x 100 pkt x 60 %
cena ofertowa w ofercie ocenianej
Jako cenę służącą do obliczenia punktów w kryterium „cena” Zamawiający przyjmie cenę brutto podaną
w ofercie Wykonawcy za wykonanie całego przedmiotu zamówienia.

17

W powyższym kryterium Wykonawca może uzyskać maksymalnie 60 pkt.

2) okres rękojmi i gwarancji (RG) – waga kryterium 20 %.

Sposób przyznania punktów w kryterium „okres rękojmi i gwarancji”

Zamawiający przyzna punkty w niniejszym kryterium w zależności od długości zaoferowanego
przez wykonawcę w formularzu oferty okresu rękojmi i gwarancji zgodnie z następującymi zasadami:

a) za zaoferowanie okresu rękojmi i gwarancji w wymiarze 60 miesięcy – 0 pkt
b) za zaoferowanie okresu rękojmi i gwarancji w wymiarze 72 miesięcy – 20 pkt W powyższym kryterium
Wykonawca może uzyskać maksymalnie 20 pkt.
Minimalny okres rękojmi i gwarancji: 60 miesięcy od dnia podpisania protokołu końcowego odbioru
robót. Maksymalny okres rękojmi gwarancji: 72 miesięcy od dnia podpisania protokołu końcowego
odbioru robót.

Wykonawca, który w niniejszym kryterium w formularzu ofertowym nie wypełni żadnej z możliwych opcji
lub zaznaczy więcej niż jedną opcję, Zamawiający uzna, że Wykonawca oferuje minimalny okres rękojmi
i gwarancji w wymiarze 60 miesięcy; Wykonawca otrzyma wówczas 0 pkt w tym kryterium.

3) wysokość kary umownej za każdy dzień zwłoki w wykonaniu przedmiotu umowy (K) – waga kryterium 20
%.

Sposób przyznania punktów w niniejszym kryterium:

Zamawiający przyzna punkty w kryterium w zależności od wysokości zaoferowanej przez Wykonawcę w
formularzu oferty kary umownej zgodnie z następującymi zasadami:
a) za zaoferowanie kary umownej w wysokości 2.000,00 zł brutto za każdy dzień zwłoki w wykonaniu
przedmiotu umowy – 0 pkt
b) za zaoferowanie kary umownej w wysokości 4.000,00 zł brutto za każdy dzień zwłoki w wykonaniu
przedmiotu umowy – 20 pkt

W powyższym kryterium Wykonawca może uzyskać maksymalnie 20 pkt.

Wykonawca, który w niniejszym kryterium w formularzu ofertowym nie wypełni żadnej z możliwych opcji
lub zaznaczy więcej niż jedną opcję, Zamawiający uzna, że Wykonawca oferuje wysokość kary
umownej w minimalnym wymiarze wymaganym przez Zamawiającego, tj. 2.000,00 zł brutto; wykonawca
otrzyma wówczas 0 pkt w tym kryterium. Komisja przetargowa oceni oferty sumując punkty uzyskane z
poszczególnych kryteriów.

Liczba punktów = C + RG + K.

XIV. Informacje o formalnościach, jakie powinny zostać dopełnione po wyborze oferty, w celu
zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego:

  1. Wykonawca w miejscu i terminie wyznaczonym przez Zamawiającego zobowiązany jest zgłosić się w
    celu zawarcia umowy.
  2. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, jeżeli ich

18

oferta zostanie wybrana, Zamawiający żąda dostarczenia kopii umowy regulującej współpracę tych
wykonawców przed zawarciem umowy.

  1. Zamawiający może wyrazić zgodę na podpisanie umowy drogą korespondencyjną.
  2. Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć, najpóźniej w dniu zawarcia niniejszej umowy, polisę
    ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej wraz z odpowiedzialnością za podwykonawców za szkody
    w mieniu lub na osobie wyrządzone przez Wykonawcę lub podwykonawców w trakcie realizacji zamówienia
    pn.: Wykonanie robót budowlanych: Zadanie 2: Kompleksowy remont klatki schodowej B w osiach
    (IV-V)/(A-B), w ramach zamówienia: „Rozbudowa budynku internatu oraz remont stołówki wraz z
    łącznikiem, pomieszczeniami kuchennymi i piwnicznymi Zespołu Szkół Morskich w Świnoujściu – Etap
    VI”, powstałe w związku z realizacją zadania określonego w kontrakcie, przy sumie gwarancyjnej nie
    mniejszej niż 500 000,00 PLN na jeden i wszystkie wypadki w okresie ubezpieczenia, z rozszerzeniem
    o:
    1) odpowiedzialność cywilną za szkody powstałe po wykonaniu pracy lub usługi wynikłe z
    nienależytego wykonania zobowiązania – limit do pełnej wysokości,
    2) odpowiedzialność cywilną za szkody w rzeczach znajdujących się w pieczy, pod dozorem lub
    kontrolą osób objętych ubezpieczeniem – limit do pełnej wysokości,
    3) odpowiedzialność cywilną za szkody w rzeczach stanowiących przedmiot obróbki, naprawy lub
    innych czynności w ramach usług wykonywanych przez Ubezpieczonego – limit do pełnej wysokości,
    4) odpowiedzialność cywilną wzajemną – limit do pełnej wysokości,
    5) odpowiedzialność cywilną pracodawcy za szkody wyrządzone pracownikom Ubezpieczonych w
    związku z wypadkiem przy pracy.

XV. Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy, zwanego dalej „zabezpieczeniem”:

  1. Zamawiający będzie żądał od wykonawcy, przed zawarciem umowy, zabezpieczenia w wysokości 5% ceny
    całkowitej podanej w ofercie.
  2. Zabezpieczenie może być wnoszone w formach określonych w art. 450 ust. 1 ustawy Pzp.
  3. Zabezpieczenie wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego:

nr konta: 64 1010 1599 0527 0613 9120 0000

  1. Jeżeli zabezpieczenie będzie wnoszone w innej formie niż w pieniądzu, określonej w art. 450 ust.
    1 pkt 2-5 ustawy Pzp, Zamawiający zastrzega sobie prawo do akceptacji projektu zabezpieczenia, oraz
    oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie zabezpieczenia musi być dostarczony Zamawiającemu
    przed podpisaniem umowy.
  2. Zabezpieczenie wnoszone w innej formie niż w pieniądzu musi zawierać bezwarunkowe zobowiązanie
    do wypłaty Zamawiającemu, na każde jego żądanie pełnej kwoty zabezpieczenia, a także musi
    obejmować cały okres wykonywania zamówienia wraz z zabezpieczeniem roszczeń z tytułu rękojmi za
    wady.
  3. Jeżeli okres, na jaki ma zostać wniesione zabezpieczenie, przekracza 5 lat,
    zabezpieczenie w pieniądzu wnosi się na cały ten okres, a zabezpieczenie w innej formie wnosi się
    na okres nie krótszy niż 5 lat, z jednoczesnym zobowiązaniem się Wykonawcy do przedłużenia
    zabezpieczenia lub wniesienia nowego zabezpieczenia na kolejne okresy.

XVI. Zmiany umowy:
Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na
podstawie której dokonano wyboru wykonawcy. Przewidywane zmiany zostały określone w projekcie
umowy.
XVII. Pozostałe informacje:

  1. Przy podjęciu decyzji o niedokonywaniu podziału zamówienia na części Zamawiający kierował się
    następującymi powodami: wartość zamówienia jest mniejsza niż progi unijne, wartość zamówienia nie
    przekracza możliwości jego wykonania przez średnich lub małych

19

wykonawców, potrzeba skoordynowania działań różnych wykonawców realizujących poszczególne części
zamówienia mogłaby poważnie zagrozić właściwemu wykonaniu zamówienia, wielkość i zakres zamówienia
dostosowane są do sektorów MŚP oraz do wykonania zamówienia zaangażowanych powinno być nie
więcej niż kilkunastu pracowników.

  1. W związku z tym, że zamówienie ma być wykonane w miejscu podlegającym bezpośredniemu nadzorowi
    Zamawiającego, Zamawiający żąda, aby przed przystąpieniem do wykonania zamówienia wykonawca podał
    nazwy, dane kontaktowe oraz przedstawicieli podwykonawców zaangażowanych w roboty budowlane, jeżeli
    są już znani. Wykonawca zawiadamia Zamawiającego o wszelkich zmianach w odniesieniu do informacji,
    o których mowa w zdaniu pierwszym, w trakcie realizacji zamówienia, a także przekazuje wymagane
    informacje na temat nowych podwykonawców, którym w późniejszym okresie zamierza powierzyć
    realizację robót budowlanych.
  2. Zamawiający udostępnia przedmiar robót w celach informacyjnych, z zastrzeżeniem, że Zamawiający
    nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne jego błędy czy braki.
  3. Załączony przedmiar robót, na podstawie § 4 ust. 3 rozporządzenia Ministra Rozwoju i Technologii
    z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej,
    specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu
    funkcjonalno-użytkowego (Dz. U. z 2021 r. poz. 2454) nie stanowi części dokumentacji projektowej, w
    związku z czym nie stanowi podstawy do opisu przedmiotu zamówienia i złożenia oferty.
  4. Projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego, które zostaną wprowadzone do
    treści tej umowy zawarte są w projekcie umowy stanowiącym załącznik nr 4 do SWZ.
  5. Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu Wykonawcy zamówień na podobne usługi lub
    roboty budowlane w zakresie rozszerzenia ilościowego zakresu rodzajowego wykonywanych robót.

XVIII. Środki ochrony prawnej.
Wykonawcy, a także innemu podmiotowi, jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu przedmiotowego
zamówienia oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów
ustawy Pzp, przysługują środki ochrony prawnej określone w dziale IX ustawy Pzp, w szczególności:
1) odwołanie (do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej, zwanej dalej „Izbą”) wnosi się w terminie:
a) 5 dni od dnia przekazania informacji o czynności Zamawiającego stanowiącej podstawę jego
wniesienia, jeżeli informacja została przekazana przy użyciu środków komunikacji elektronicznej,
b) 10 dni od dnia przekazania informacji o czynności Zamawiającego stanowiącej podstawę jego
wniesienia, jeżeli informacja została przekazana w sposób inny niż określony w lit. a;
2) odwołanie wobec treści ogłoszenia wszczynającego postępowanie o udzielenie zamówienia lub
wobec treści dokumentów zamówienia wnosi się w terminie 5 dni od dnia zamieszczenia ogłoszenia w
Biuletynie Zamówień Publicznych lub dokumentów zamówienia na stronie internetowej;
3) odwołanie w przypadkach innych niż określone w pkt 1 i 2 wnosi się w terminie 5 dni od dnia, w
którym powzięto lub przy zachowaniu należytej staranności można było powziąć wiadomość o
okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia;
4) odwołanie, w przypadku, gdy Zamawiający nie przesłał wykonawcy zawiadomienia o wyborze
najkorzystniejszej oferty, wnosi się nie później niż w terminie:
a) 15 dni od dnia zamieszczenia w Biuletynie Zamówień Publicznych ogłoszenia o wyniku postępowania,
b) miesiąca od dnia zawarcia umowy, jeżeli Zamawiający nie zamieścił w Biuletynie Zamówień
Publicznych ogłoszenia o wyniku postępowania;
5) na orzeczenie Izby stronom oraz uczestnikom postępowania odwoławczego przysługuje

20

21
skarga do sądu, którą wnosi się do Sądu Okręgowego w Warszawie - sądu zamówień publicznych, za
pośrednictwem Prezesa Izby, w terminie 14 dni od dnia doręczenia orzeczenia Izby.
XIX. RODO:
Zamawiający, realizując nałożony na administratora obowiązek informacyjny wobec osób fizycznych –
zgodnie z art. 13 i 14 RODO – informuje, że:
1) Administratorem danych osobowych jest Zespół Szkół Morskich, ul. Jana Sołtana 2, 72- 602
Świnoujście,
2) Inspektorem ochrony danych osobowych w Zespole Szkół Morskich jest p. Małgorzata Kurek,
3) kontakt z administratorem danych osobowych oraz Inspektorem ochrony danych osobowych możliwy
jest pod adresem mailowym: [email protected],
4) osobie fizycznej, której dane dotyczą przysługuje prawo żądania od administratora dostępu do
danych osobowych, do ich sprostowania, ograniczenia przetwarzania, na zasadach określonych w RODO
oraz w innych obowiązujących w tym zakresie przepisów prawa,
5) pełna treść klauzuli informacyjnej dotyczącej obowiązków administratora danych osobowych
dostępna jest na stronie internetowej: https://www.zsm.edu.pl/ochrona- danych-osobowych/
6) dane osobowe będą przetwarzane w celu:
a) zawarcia umowy i prawidłowej realizacji przedmiotu umowy,
b) przechowywania dokumentacji na wypadek kontroli prowadzonej przez uprawnione organy i podmioty,
c) dane osobowe będą przetwarzane przez okres realizacji zadania inwestycyjnego, o którym mowa w §1
ust. 1 umowy do dnia przekazania dokumentacji do archiwum, a następnie jej zbrakowania, okres
rękojmi i gwarancji, przez okres niezbędny do dochodzenia roszczeń i obrony swoich praw z tytułu
realizacji umowy oraz przez okres archiwizacji zgodny z rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z
dnia 18 stycznia 2011
r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie
organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.
XX. Załączniki do niniejszej specyfikacji:

  1. Wzór formularza oferty – załącznik nr 1 do SWZ.
  2. Wzór oświadczenia o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania - załącznik nr 2 do SWZ.
  3. Wzór oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu załącznik nr 3 do SWZ.
  4. Projekt umowy załącznik nr 4 do SWZ.
  5. Wzór zobowiązania podmiotu trzeciego – załącznik nr 5 do SWZ.
  6. Dokumentacja projektowa (przedmiary, specyfikacje) – załącznik nr 6 do SWZ.

Link do dokumentacji: https://drive.google.com/drive/folders/1h_6Q7Zuw5XT5QkXhbTmVUkQWGsWJqI-U?usp=sharing

Kontakt

Zespół Szkół Morskich
ul. Sołtana 2
72-602 Świnoujście
tel. (91) 321-62-87
tel. kom. +48 530-701-224
fax.(91) 321-61-00


Internat
tel.kom.+48 531-82-36-19
tel.(91) 321-51-89
internat.zsm.edu.pl
[cn-social-icon]

Partnerzy

Logo Rzeczpospolita PolskaLogo Unia EuropejskaLogo Fundusze EuropejskieLogo Pomorze ZachodnieNarodowy program Rozwoju Czytelnictwa 2.0
Computart.pl